רבות מדובר על הכניסה של הטכנולוגיה לעולם הביטוח והחיסכון. בהרצאתו 'מי הזיז את הפרודוקציה שלי?', הסביר לירן זוהר, סמנכ"ל הביטוח ב-ROBIN, איך עשו זאת בחברה שלו. זוהר הסביר כי רובין הינה חברה טכנולוגית בתחום הפנסיה, הפועלת באמצעות אפליקציה החוגגת בימים אלו שנתיים. "אנחנו מאפשרים לכמעט 170,000 משתמשים לקבל תמונה מלאה של התיק הפנסיוני והביטוחי שלהם ומאפשרים לסוכני הביטוח לתת המלצות פרסונאליות לכל משתמש. בנוסף, האפליקציה מאפשרת למשתמש הקצה להתייעץ עם מומחים ולרובין לעשות שיתוף פעולה עם לא מעט סוכני ביטוח. זה עובד נהדר. נכנסנו גם לבלוק צ'יין, אירופה, ארה"ב אבל לא באתי לוועידה לספר לכם על זה", הוא אמר.

זוהר ציין כי לפני חמישה חודשים, בוועידת המגרש החדש של עדיף, עמד על במה זו ודיבר על שלושה דברים. "הראשון היה שהטכנולוגיה העבירה את הכוח ללקוח. השני, שאנחנו נדרשים להביא ללקוח ערך אמיתי שירגיש שהוא מקבל ערך. הדבר השלישי ואולי הכי חשוב - אנחנו צריכים לאמץ את הטכנולוגיה ולא לדחות אותה. הרבה אין מה לחדש. הפקס לא עומד לעשות קאמבק השנה. השאלה המרכזית היום והיא מכוונת בעיקר לסוכני הביטוח בקהל, האם. אתם באמת רוצים לאלץ את הלקוח לבחור בין העולם האנושי לבין עולם הדיגיטלי?", הוא שאל.

"אם כן, הלקוח כנראה יבחר בפן הדיגיטלי. חברות הביטוח משקיעות לא מעט כסף בעניין, ואם זה לא יקרה השנה זה יקרה בשנה הבאה. אם לא, אתם רוצים לאפשר את שניהם. הלקוח מעריך את סוכני הביטוח, אוהב ומוקיר אותם, אבל מה הוא אוהב יותר כנראה? זמן ויעילות. את שני הדברים האלה תוכלו לתת רק אם תשלבו את הצד הדיגיטלי והמקצועי שלכם בפן האנושי", הסביר זוהר.

הוא ביקש מהנוכחים באולם להרים את היד אם הם משתמשים באתר הבנק, או הולכים פיזית לבנק להפקיד שיק או לבדוק מצב בעובר ושב. "אני מקנא בך", הוא אמר למי שהרים יד על כך שהוא הולך לסניף. "אגיד לך גם למה. אם יש לך את הזמן במהלך היום להיכנס, לחפש חנייה, להיכנס לסניף ולתת כיף לרותי וחנה, אתה חי את החלום, כל הכבוד. כשאנו רוצים לבצע פעולות פשוטות, אנחנו פועלים בכלים דיגיטליים, אך עולם הביטוח לא שם. זה קשה. יש לקוחות ויש תביעות וטיפול שוטף ו-1001 תירוצים למה לא".

"פה בדיוק רובין נכנסים לתמונה. אני לא כאן במטרה לבלבל לכם את המוח על הטכנולוגיה, אבל אציג שני פתרונות שאמורים לסייע לכם לנהוג לעבר העולם הדיגיטלי שאתם צריכים להיות בו. למשל רכב, לא מעניין אתכם איך המנוע עובד ואיך הרדיאטור ומה האלטרנטור, אתם נכנסים ונוהגים. אראה לכם שני כלים שיעזרו לכם לנהוג אל עבר העולם שצריכים להיות בו והוא הדיגיטלי", הוא אמר.

הראשון הוא פורטל המומחים והשני, אפליקציה ותוכנה. "הפתרון הראשון, השקנו פורטל ייעודי לסוכני ביטוח. כל מה שאתם צריכים לעשות זה להיכנס, להירשם, לעשות מנוי, זה מתאים לסוכנים שרוצים לעבות את תיק הלקוחות. לנו יש לא מעט משתמשים שהורידו אפליקציה, קיבלו נתונים ורוצים לשוחח אתכם. את זה מאפשרים באמצעות הפורטל. אתם יכולים לערוך מראש מאפיינים ולאתר את הלקוחות בסביבה עד רמת המטרים. זה משהו חדש שהשקנו בימים האחרונים", ציין זוהר.

סמנכ"ל הביטוח סיפר כי כשעמד פה לפני חמישה חודשים הבטיח שבחודש נובמבר יוסיף עוד 50 סוכנים. "זה קורה עכשיו, אבל יש לנו מקום לעוד 50, שיתווספו ליותר מ-200 סוכנים שלנו ברחבי הארץ", הוא אמר.

"הפתרון השני, האפליקציה. כל מה שמציעים למשתמשים כלפי חוץ, מאפשרים להציע ללקוחות שלכם. מה הכוונה? מגרדים את הלוגו של רובין ומטמיעים את שלכם. מזיזים את ההמלצות שלנו ומטמיעים את שלכם. תנסו לדמיין, הלקוח שלכם יש לו אפליקציה שלכם, יבצע פעולות שאתם קובעים, לא רק כשהמשרד פתוח ושאתם זמינים, כולל ניהול ורכישות BY THE RULES, כשהלקוח יחליט מתי לבצע פעולות. אתם מרוויחים עולם דיגיטלי ואנושי. תהליכים קרו ויקרו. אנו ברובין נשתדל לעשות כל שביכולתנו להיטיב עם הענף, לעשות טוב עם הענף ואני חוזר לשאלה המרכזית, דצמבר 18', אתם באמת רוצים לאלץ את הלקוח לבחור בין דיגיטלי לאנושי? או שניהם?".